Wat is nu het verschil tussen Facebook Ads en het boosten van je post?

Wanneer je aan de slag gaat met Facebook-advertenties, is het vaak moeilijk om te weten welke soorten advertenties het meeste rendement opleveren voor jouw advertentiebudget. Waar begin je? Moet je een post boosten of moet je een specifieke, doelgerichte advertentiecampagne maken? In dit bericht zullen we deze vragen beantwoorden en je helpen het verschil te begrijpen tussen het boosten van Facebookberichten en het bouwen van een Facebookadvertentie. Laten we beginnen.

Wat betekent het boosten van je post?

Het promoten van een Facebook-bericht is eenvoudig en vaak verleidelijk - het enige dat je hoeft te doen, is op de knop 'Promoten' klikken, een paar targeting- en budgetopties invullen en klaar is kees.

Promoten is een vorm van Facebook advertising die het gemakkelijk maakt om een klein bedrag achter een Facebookbericht te plaatsen en het te laten verschijnen in meer nieuwsfeeds. Soms stuurt Facebook je zelfs een melding om je te laten weten dat een van je berichten het goed doet, en dat het nog beter zou gaan als je een klein budget zou gebruiken om het te verbeteren.

Als je je Facebookberichten boost, kan je inhoud hoger worden weergegeven in de nieuwsfeeds van je doelgroep en zorg je ervoor dat je volgers meer van je berichten te zien krijgen.

Boosten van je berichten kan een goed idee zijn:

  • Als je wilt dat meer van je huidige volgers je berichten zien
  • Als je niet veel reclame-expertise hebt maar je bericht toch onder de aandacht wilt brengen

Maar terwijl het boosten van een Facebookbericht een goede manier is om meer betrokkenheid te krijgen van mensen die al je Facebookpagina volgen, is het niet altijd de beste manier om reclame te maken op Facebook.

Wat betekent het om een Facebookadvertentie op te zetten?

Het maken van een volledige advertentiecampagne op Facebook is iets ingewikkelder dan het boosten van een bericht. Als je een advertentiecampagne wilt maken, werk je vanuit de Facebook Bedrijfsmanager en heb je wat meer reclame-expertise nodig.

Een Facebookcampagne bouwen is interessant wanneer:

  • Je meer geavanceerde kennis hebt van Facebook-advertenties
  • Je het bereik wilt vergroten naar nieuwe lokale consumenten
  • Je een specifiek doel hebt en het boosten van een bericht niet helpt om het te bereiken
  • Bovendien kan je call-to-action-knoppen toevoegen aan uw Facebook-advertenties, zodat je publiek een richting kan kiezen en een soort interactie met je bedrijf kan aangaan.

Dit was een overzicht van wat beide tactieken je kunnen opleveren. Uit ervaring merk ik veel betere resultaten te halen uit Facebook advertising dan met de promootknop. Daarnaast heb je ook gewoon veel meer mogelijkheden met de Bedrijfsmanager. Wat zijn jouw ondervindingen?  

Lijkt je dit wat?

Bel mij op 0476 49 69 36, mail silke@commsi.be of laat hier gewoon een berichtje achter, dan contacteer ik je snel terug.

Your browser is out-of-date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×