Tips voor een krachtige nieuwsbrief

Een nieuwsbrief is een handig middel om mensen op de hoogte te stellen over wat er gaande is binnen je bedrijf of hen te helpen bij het gebruiken van je diensten of producten. Waarom is dit interessant voor jouw bedrijf? Hoe begin je eraan? Met deze tips kom je al heel ver.

Hoe schrijf ik een goede nieuwsbrief?

1. Verzamel adressen

Om een e-mailcampagne te versturen, heb je adressen nodig. Dat kunnen klanten en/of geïnteresseerden zijn. Vraag hen naar hun gegevens in je winkel of via jouw website. Zorg voor een duidelijke opt-in pagina zodat mensen zich eenvoudig kunnen inschrijven. Maar zorg dat je toestemming hebt om hen je nieuwsbrief op te sturen. Via je andere communicatiekanalen kan je je nieuwsbrief promoten en oproepen om in te schrijven, bv. via sociale media of drukwerk. Je kan eventueel ook gegevens van een bepaalde doelgroep kopen, maar hier heb je natuurlijk een bepaald budget voor nodig.

2. Maak een krachtige onderwerpregel

Zorg dat de titel aanspreekt en omvat waar de nieuwsbrief over gaat. Een goeie titel beslist of iemand je nieuwsbrief opent of meteen in de prullenmand gooit.

3. Herkenbare huisstijl

Maak je nieuwsbrief op in je herkenbare huisstijl en zorg voor een vaste frequentie waarop je je mailings verstuurt.

4. Een duidelijke Call-to-Action

Het kan een link in een tekst zijn, een afbeelding of een specifieke knop waarachter een link verscholen zit. Het moet aantrekkelijk zijn voor de lezer om hierop te klikken en zo jouw website te bezoeken. Zorg ervoor dat alle links in je nieuwsbrief klikbaar zijn en doorverwijzen naar de juiste pagina.

5. Een persoonlijke aanspreking

Je hebt naast het e-mailadres van je klant ook hun naam. Een persoonlijke aanspreking is een goede start van je brief.

6. What's in it for me?

Wat wil je klant echt te weten komen: welke vragen hebben je (potentiële) klanten? Waarover willen ze meer weten? Wat kan je hen aanbieden? Zorg dat ze er iets aan hebben, anders zullen ze zich snel uitschrijven voor je nieuwsbrief.

7. Check je resultaten

Het grote voordeel aan e-mailmarketing (en alle online tools) is dat het meetbaar is. Kijk dan ook regelmatig naar je statistieken van je nieuwsbrieven. Daaruit kan je leren welke links goed werkten, op welke tijdstip de mail het meest werd geopend, hoeveel personen de brief openden etc.

Met deze tips kan je alvast aan de slag. Toch geen held in het neerpennen van je verhalen of heb je geen tijd? Misschien kan ik je helpen! Ik maak je mailing op, schrijf je tekst, verstuur en rapporteer.

Lijkt je dit wat?

Bel mij op 0476 49 69 36, mail silke@commsi.be of laat hier gewoon een berichtje achter, dan contacteer ik je snel terug.

Your browser is out-of-date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×