Instagram Reels zakelijk inzetten

Instagram Reels biedt bedrijven de mogelijkheid om op een creatieve en authentieke manier hun doelgroep via Instagram te bereiken. Zoals je weet zijn wij bij Commsi een groot voorstander van het zakelijk inzetten van Instagram. En daarom delen we in deze blog wat je als ondernemer kunt creëren met Instagram Reels.

Geïnspireerd door TikTok?

Het is overduidelijk dat Facebook (moederbedrijf Instagram) is geïnspireerd door TikTok. Een aantal jaar geleden gebeurde dit ook met de ‘tijdelijke content’ van Snapchat, daar zijn de Instagram Stories uit ontstaan (en met succes!). 

Sinds kort kan bijna iedere Instagram gebruiker gebruik maken van de nieuwe Reels functie (let op je moet wel de laatste update hebben geïnstalleerd van de social media-app). Je kunt korte video’s creëren (zoals Stories) maar via Reels heb je meer opties om de video te editen. De video’s zijn zichtbaar onder het icoon in je Instagram Feed zodra je jouw eerste Reel hebt gedeeld maar kunnen ook ontdekt worden door het gebruik van hashtags en door het delen in je Stories.

Wat kan je er allemaal mee doen?

  • Korte video’s met opties van IG Stories (denk aan GIFjes, tekst toevoegen etc)
  • Vanuit je filmrol oude video’s gebruiken maar ook nieuwe video’s filmen
  • Je kunt selecteren welk deel je van de video wil gebruiken in je Reel
  • Er is een mogelijkheid om op afstand te filmen (je hoeft de knop om te filmen niet ingedrukt te houden)
  • Misschien wel het belangrijkste: je kunt audio & muziek toevoegen aan je Reel
  • Green screen effect is super leuk om te gebruiken en kun je ook veel mee
  • Vertragen en versnellen van je video
  • Timer instellen om te bepalen hoe lang de video moet worden

Maar wat kan jij er als ondernemer uithalen? 

Kijkje in de keuken van je proces

Maak een video waarin jij het proces deelt hoe een dienst of product die jij verkoopt tot stand komt. Van idee tot uiteindelijk eindproduct (of dienst). Waarom met Instagram Reels? Omdat je heel makkelijk korte stukken kunt filmen en deze automatisch aan elkaar worden geplakt. Je kunt ook bepaalde video-delen versnellen. Als je altijd alleen maar het eindproduct laat zien kunnen mensen minder goed met je connecten, het geeft juist heel veel waarde als je het proces laat zien. Hoe komt jouw werk tot stand?

Een mini-training delen

Jij hebt een bepaalde expertise of kennis die je graag met je doelgroep wil delen want op die manier kun jij laten zien dat jij dé expert bent binnen jouw vakgebied. Instagram Reels lenen zich perfect voor het delen van een mini-training. Bijvoorbeeld een mini-lesje Photoshop of een korte workout video. 

Meer voorbeelden? Scroll eens door je content (bij ontdekken – vergrootglas onderaan) en check wat bedrijven en accounts die jij volgt allemaal maken en laat je inspireren.

We hopen dat deze blog waardevol voor je was! Heb je een Instagram Reel gemaakt? Deel ‘m dan met ons. We zijn super benieuwd!

Lijkt je dit wat?

Bel mij op 0476 49 69 36, mail silke@commsi.be of laat hier gewoon een berichtje achter, dan contacteer ik je snel terug.

Your browser is out-of-date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×