Instagram Shop biedt bedrijven een manier om hun productcatalogus te laten zien en nieuwe klanten te bereiken op Instagram. Merken kunnen een lijst samenstellen van producten die ze kunnen shoppen en die direct toegankelijk zijn via de knop "Shop bekijken" op hun Instagram-profielpagina.
Het opzetten van een Instagram Shop is eenvoudiger dan je zou denken. Hier is een stap-voor-stap handleiding om je op weg te helpen:
Om met Instagram Shop te kunnen beginnen, moet je bedrijf aan de volgende voorwaarden voldoen:
Je bedrijf is gevestigd in een ondersteunde markt
Voordat je een Instagram Shop kunt opzetten, moet je eerst overschakelen naar een Business-account.
Zodra je een Business-account hebt, kun je relevante bedrijfsinformatie toevoegen, zoals openingstijden, bedrijfsadres, telefoonnummer en een link naar je website.
Volg nu deze stappen om je Instagram-bedrijfsaccount te koppelen aan een Facebook-pagina:
Ga naar het Instagram profiel van je bedrijf
OPMERKING: Een Facebook-pagina-shop is niet vereist, alleen een Facebook-pagina.
Instagram Shop vereist dat je een productcatalogus hebt, dat is een lijst van al jouw producten, inventaris en beschrijvingen.
Er zijn twee manieren om een productcatalogus aan je Instagram-bedrijfsaccount te koppelen:
Zodra je een productcatalogus aan je Instagram hebt gekoppeld, moet je je account ter beoordeling indienen door de volgende stappen te volgen:
Ga naar het Instagram-profiel van je bedrijf en tik op het menupictogram
Selecteer "Instellingen".
Aanmelden voor winkelen
Volg de stappen om jouw account ter beoordeling in te dienen.
OPMERKING: Accountbeoordelingen nemen doorgaans een paar dagen in beslag, maar kunnen soms langer duren.
Sommige bedrijven kunnen bericht krijgen dat aanvullende informatie nodig is om het eigendom van je websitedomein aan te tonen. Als je deze melding ontvangt, volg dan deze stappen om een domeinverificatieproces te voltooien en je account ter beoordeling voor te leggen.
Zodra je account is goedgekeurd, kun je de winkelfuncties inschakelen.
Ga naar het Instagram-profiel van je bedrijf en tik op het menupictogram.
OPMERKING: Als je Winkelen niet in jouw instellingen ziet, wordt jouw account waarschijnlijk nog beoordeeld of is deze nog niet goedgekeurd voor Instagram Winkelen.
Je Instagram Shop verschijnt automatisch op je Instagram-profielpagina.
Zodra je Instagram Shop hebt ingesteld, verschijnt er een nieuwe knop "Shop bekijken" op de Instagram-profielpagina van je bedrijf.
Vanaf hier kunnen bezoekers door je producten bladeren, op meer informatie tikken en winkelen.
Je kunt ook beginnen met het taggen van producten in je feed posts, Instagram Stories, IGTV-video's, Reels, Guides en Live-uitzendingen - waardoor er een hoop nieuwe e-commerce mogelijkheden ontstaan! Bovendien kunnen bedrijven met een Instagram Shop een "swipe up" link toevoegen die kijkers naar hun shop leidt - zelfs als ze nog geen 10K volgers hebben.
Het opzetten van een Instagram Shop is een goede eerste stap als het gaat om het maken van verkopen voor je bedrijf op Instagram. MAAR:
Het opzetten van een Instagram Shop is echter geen gegarandeerd ticket naar succes - je moet ook nadenken over je contentstrategie.
Klaar om je Instagram-shop een boost te geven?
Bel mij op 0476 49 69 36, mail silke@commsi.be of laat hier gewoon een berichtje achter, dan contacteer ik je snel terug.
Update your browser to view this website correctly. Update my browser now