De kracht van influencer marketing

Grote merken als Nike en Apple zijn merken die al veel engagement hebben. Bijna iedereen heeft weleens gehoord van deze merken. Dat komt omdat ze veel volgers hebben en daardoor een groot bereik. Als kleinere onderneming heb je lang niet zo'n groot bereik. Daarom kan influencer marketing een goede zet zijn voor de verkoop van je product!

1. Volgers inspireren

Eenvoudig samengevat doe je bij influencer marketing een beroep op ‘ambassadeurs’ om jouw product of brand in the picture te plaatsen. Influencer marketing blijft groeien. Influencers zijn personen op social media met een groot bereik. Door subtiel een foto te nemen met bijvoorbeeld een horloge of kleedje, kunnen zij gemakkelijk hun volgers inspireren. Het merk wordt dan vaak getagd of benoemd in een blog. Het lijkt daarom niet onmiddellijk op een advertentie maar dat is het natuurlijk wel.

2. Micro-influencers inzetten

Verkoop je een product? Dan is het een hele slimme manier van marketing. Influencers met een aantal miljoen volgers zijn vaak onbetaalbaar om in te huren als kleine onderneming. Wil je toch snel een groot bereik op je social media kanaal? Dan kun je ook een micro-influencer inzetten. Dit zijn influencers met een netwerk tussen de 1000 en 20 000. Het gaat hier niet om de omvang, maar hoe ze omgaan met jouw merk of product.

3. Belangrijke elementen bij het uitzoeken van een passende micro-influencer

- Authentiek: de influencer moet in jouw product of merk geloven en er bij passen.

- Vernieuwend: de influencer is zelf gemotiveerd en probeert nieuwe dingen uit om te kunnnen groeien

- Ervaring: de influencer weet wat hij of zij doet en over praat

- Actief: de influencer post regelmatig content en groeit nog steeds

- Sociaal: de influencer heeft een relatie met zijn of haar volgers, praat terug en zoekt contact

4. Maak duidelijke afspraken met je influencer

Goede afspraken maken goede vrienden. Bespreek grondig met je influencer(s) wat je van hen verwacht en wat ze in ruil van jou krijgen. Denk daarbij verder dan louter een financiële bonus, zoals extra visibiliteit of een sterkere reputatie voor je influencer. Zorg er ook voor dat je influencer de boodschap verspreidt die jij wil. Maar laat hem of haar ook de nodige vrijheid, want zo kweek je vertrouwen. Stel ten slotte een duidelijke planning op, zowel voor jezelf als voor je influencer(s).

Overweeg je ook om een influencer in te zetten om jouw verkoop te laten groeien? Ik help je graag met het vinden van de ideale influencer die matcht met jouw bedrijf!

Lijkt je dit wat?

Bel mij op 0476 49 69 36, mail silke@commsi.be of laat hier gewoon een berichtje achter, dan contacteer ik je snel terug.

Your browser is out-of-date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×