Het werken met de Business Manager geeft meer mogelijkheden, inzicht en controle en bespaart heel wat tijd. Ik zie regelmatig bij klanten dat deze nog niet is ingesteld. Het biedt je meer functionaliteiten en bijgevolg betere resultaten dan adverteren via de "Boost-knop".
De kracht van Facebook zit hem in de mogelijkheid om zeer diep te kunnen targeten. Zo kan je targeten op leeftijd, geslacht, werkgever, woonplaats, interesses, etc. Het helpt je dus om je advertentie weer te geven aan mensen die er voor jou toe doen.
Een afbeelding is visueel, dat hoeft niet vol te staan met tekst. Zo vindt ook Facebook, van Facebook mag je afbeelding voor 20% uit tekst bestaan wanneer je gaat adverteren. Houd je hier ook aan want je resultaten zullen anders aanzienlijk lager liggen. Dit kan je eenvoudig checken via volgende tool: https://www.facebook.com/ads/tools/text_overlay.
“Niet enkel het beeld is essentieel. De tekst moet ook overtuigen om door te klikken.”
Bij het maken van een Facebookadvertentie is het belangrijk dat de advertentie meteen aanspreekt en overtuigt. Een foto of video die opvalt en mensen doet stoppen met scrollen is een essentieel. Begin je tekst met een kop want diegene die je bereikt, kent je nog niet. Zorg dat je je doelgroep op de juiste manier aanspreekt en dat de tekst overtuigend genoeg is om door te klikken. Eindig met een duidelijke actie. Hou het kort maar krachtig.
Efficiënt adverteren op Facebook is logischerwijs niet samen te vatten in een paar tips, maar dit is een mooie basis. Facebook is geen plat push kanaal, het is veel meer dan dat. Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn in het adverteren op Facebook. Heb je moeilijkheden met het instellen of wil je dit liever uitbesteden aan een expert? Contacteer me gerust, ik help je graag verder.
Bel mij op 0476 49 69 36, mail silke@commsi.be of laat hier gewoon een berichtje achter, dan contacteer ik je snel terug.
Update your browser to view this website correctly. Update my browser now