Je wilt vast en zeker tonen dat je een expert bent in wat je doet. Vaak uit men dit door gebruik te maken van lange, moeilijke zinnen en ingewikkelde woorden. Dit is sterk afgeraden. De tekst wordt moeilijk leesbaar en de lezer haakt af.
Maak in de plaats hiervan gebruik van eenvoudige taal. Het is veel aangenamer om te lezen. Het is niet dat de lezer het anders niet verstaat. De lezer heeft gewoon geen tijd en concentratie om het te verstaan.
Heb je een lange tekst? Dan haken lezers sneller af. Vaak zijn ze niet geïnteresseerd in alles wat je te zeggen hebt. Geef hen de mogelijkheid om te kiezen. Kiezen wat ze lezen. Maak gebruik van duidelijke tussentitels zodat de lezer kan springen van stuk naar stuk.
Vermijd de woorden ‘ik’ en ‘ons’. Maak zo veel mogelijk gebruik van ‘je’ of ‘u’. De lezer voelt zich meer aangesproken en verbonden met de tekst. Hierdoor haakt de lezer niet af en is de kans op reactie groter.
Moeilijk? Het is even wennen inderdaad. Daarom test je best jezelf. Ben je klaar met schrijven? Tel het aantal keer dat je elk woord gebruikt hebt. Hoeveel keer heb je wij/we/ons/onze/ik/mijn? Hoeveel keer heb je u/uw/jij/je/jouw? Vergelijk. Een mogelijk streefdoel hiervoor is 80% je/u en 20% ik/ons.
Wil je reactie? Maak gebruik van call to actions. Letterlijk vertaald: een vraag naar actie. Vraag de bezoeker om een bepaalde handeling uit te voeren. Geef hen dat eerste duwtje in de rug. De call to action hangt af van het doel van de tekst.
Oefening baart kunst. Copywriting neemt heel wat tijd in beslag als je het nog niet onder de knie hebt. Kan het ook sneller? Ja. Maak gebruik van een copywriter. Door de nodige ervaring en kennis kan een copywriter snel en feilloos teksten schrijven. Commsi helpt je hierbij graag. Interesse? Neem contact op.
Bel mij op 0476 49 69 36, mail silke@commsi.be of laat hier gewoon een berichtje achter, dan contacteer ik je snel terug.
Update your browser to view this website correctly. Update my browser now